Waarom e-learning?

De voordelen die e-learning biedt zijn enorm. E-learning maakt leren namelijk een stuk makkelijker, leuker en effectiever. Door deze voordelen kiezen steeds meer bedrijven ervoor om e-learning in te zetten. 

Voordelen e-learning

  1. 24/7 = Altijd en overal.
    Cursisten kunnen hun e-learning starten en volgen op het moment dat het hen uitkomt. Ze doorlopen de e-learning in hun eigen tempo en kunnen er net zoveel tijd aan besteden als dat zij ervoor nodig hebben. Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat de productiviteit sterk wordt verhoogt.
  2. Kostenbesparend.
    De cursist kan op elke locatie leren en hoeft geen reiskosten te maken naar een trainingslocatie. De productie van een e-learning is eenmalig tegenover de terugkerende kosten van trainers/ docenten.
  3. Just in time, just enough.
    De cursisten hoeven op het moment dat ze het nodig hebben (just in time) alleen datgene te leren wat ze nodig hebben (just enough). Dit maatwerk voorkomt verspilling van tijd en geld.
  4. Uniformiteit. 
    Doordat alle cursisten dezelfde e-learning doen is er veel grotere uniformiteit dan als je een cursus klassikaal doet waarin veel makkelijker verschillen ontstaan. Bijvoorbeeld doordat de groep een bepaald zijpad bewandelt of de docent stokpaardjes heeft. Binnen e-learning krijgt iedereen hetzelfde aangeboden.
  5. Inzichtelijk. 
    In een LMS (leer management systeem) hebben de cursisten inzicht in welke cursus ze hebben gedaan en welke ze nog moeten doen. De manager kan in een oogopslag zien of alle medewerkers de juiste (bijvoorbeeld verplichte compliance) training hebben gevolgd.
compliance e-learning
e-learning onboarding

Online learning is not the next big thing, it is the now big thing.”

Donna J. Abernathy

instructional video

Voorbeelden waarbij e-learning kan worden ingezet

Lesstof omzetten in online trainingen

LND Solutions ondersteunt bij het snel omzetten van lesstof in online trainingen. 

Pre- en onboarding programma

Geef je nieuwe medewerkers een vliegende start en laat hen zich snel thuis en gewenst voelen en de weg weten. De nieuwe werknemer is eerder productief, omdat alles helder is en hij of zij zich vanaf de eerste dag onderdeel van het team en de organisatie voelt.

Het principe van onboarding is te verdelen in 4 C’s.

Compliance: Medewerkers bekend maken met alle fundamentele wettelijke en beleidsmatige regels en voorschriften.

Clarification: 
 Medewerkers inzicht geven in hun nieuwe rol en alle verwachtingen die daarmee samen hangen.

Culture:  Medewerkers bekend maken met de bedrijfscultuur, normen en waarden van de organisatie, zowel formeel als informeel.

Connection: Medewerkers inzicht geven in de belangrijkste interpersoonlijke relaties en informatienetwerken waar zij onderdeel van uit moeten gaan maken.

Compliance training:

Als bedrijf dat te maken heeft met regels en wetgeving, ontkom je er niet aan: compliance-trainingen. LND Solutions maakt compliance trainingen leerzaam, relevant en inspirerend waardoor ze zeer effectief blijken.

Instructiefilms

Instructiefilms kunnen voor meerdere interne en externe doelen worden ingezet. Zo maakt een instructiefilm het mogelijk om jouw product/dienst op een persoonlijke én onderscheidende manier onder de aandacht van je (toekomstige) klanten te brengen, of zet je de instructievideo in tijdens het inwerktraject van een nieuwe medewerker.

Een aantal voorbeelden zijn:

  • Pre- en onboardingtrajecten (inwerktrajecten)
  • Handleidingen
  • Veiligheidsinstructies
  • Productdemonstraties

Voordelen instructiefilm:

  • Een video wordt beter begrepen en onthouden, want videocontent blijft beter hangen dan tekstuele content of statische afbeeldingen. 
  • De instructiefilm kan interactief gemaakt worden. Door deze interactie blijft de kijker geboeid en wordt het leerrendement vergroot.
  • Door instructievideo’s te plaatsen op je website heb je de kans om je expertise te laten zien. Ook aan een grote doelgroep, waardoor er potentie is om nieuwe klanten binnen te halen.
  • Door een instructiefilm op je website te zetten zorg je dat je klanten altijd een bron van informatie tot hun beschikking hebben. Dit creëert een hogere klanttevredenheid en kan de medewerkers van je klantenservice ontlasten.